“Schepenen ruimen plaats”

Op 24 maart 2018, over deze onderwerpen: Verkiezingen 2018
eerste kandidaten bekendgemaakt

De Brasschaatse N-VA-afdeling plaatst schepenen Adinda Van Gerven, Karina Hans en Philip Cools níet bovenaan de lijst voor de gemeenteraadsverkiezingen.

Titelvoerend burgemeester Jan Jambon was niet aanwezig bij de voorstelling van de kieslijst van N-VA. Waarnemend burgemeester Koen Verberck legde uit dat het partijbestuur de schepenen niet bovenaan de lijst had gezet. “Zij hebben deze legislatuur prima werk geleverd, dus we gaan ervan uit dat zij voldoende stemmen zullen halen”, zegt Verberck. Op de tweede plaats, na Jan Jambon, komt huidig fractieleider Goele Fonteyn. Koen Verberck en nieuwkomer Carla Pantens volgen. Fonteyn is blij met haar tweede plaats. “Voor mij is dit een nieuwe uitdaging. Aan een schepenambt denk ik nog niet.” Schepen van Ruimtelijke Ordening Philip Cools duwt de lijst.

Auteur, acteur en theatermaker Alex Van Haecke zou naar verluidt ook op de lijst voorkomen. Voor de provincielijst draagt N-VA Danny Thys voor.