Koen Verberck op derde plaats

Op 22 januari 2018, over deze onderwerpen: Burgemeester
Koen Verberck geïnterviewd door ATV

Tijdens de nieuwjaarsreceptie van N-VA werd bekendgemaakt dat waarnemend burgemeester Koen Verberck de derde plaats op de lijst krijgt toegewezen. Jan Jambon, die zelf de lijst zal aanvoeren, meldde dat in zijn toespraak.

“We gaan met een zo sterk mogelijke lijst naar de gemeenteraadsverkiezingen. Omdat Koen als waarnemend burgemeester uitstekend werk heeft verricht, zetten we hem op nummer drie. Op de tweede plaats moet namelijk een vrouw staan. Die beslissing hebben we nog niet genomen. Het wordt zeker niet een van de huidige vrouwelijke schepenen, dus zeker geen Adinda Van Gerven of Karina Hans. We gaan voor een jongere”, zei Jambon. Voor die tweede stek circuleert de naam van fractieleidster Goele Fonteyn.

Volgens Jambon heeft N-VA zeven van de acht speerpunten uit het verkiezingsprogramma gerealiseerd. “Zeven op acht, zoveel heb ik op school nooit gescoord. Alleen de podiumzaal hebben we niet gerealiseerd. In de plaats daarvan hebben we gekozen voor het scholenproject Kaart. Wie zal het ons kwalijk nemen dat we voor de jeugd hebben gekozen”, aldus Jan Jambon.