Ei van Brasschaat klutst cultuur bijeen

Op 20 juni 2016, over deze onderwerpen: Cultuur
Ei van Brasschaat

In het gemeentepark vond zondag het Ei van Brasschaat plaats. Deze kleinere versie van de Antwerpse Cultuurmarkt lokte zeer veel cultuurliefhebbers.

In totaal namen er achttien verenigingen deel aan deze derde editie van Het Ei van Brasschaat. Het initiatief werd vier jaar geleden genomen door de Conceptband Brasschaat (Cobra). Bedoeling was de Brasschaatse culturele verenigingen een podium te bieden om zich kenbaar te maken bij de Brasschaatse cultuurliefhebbers. Intussen is Het Ei een tweejaarlijks evenement dat wordt afgewisseld met Bluesette, het festival voor jong en oud naast het kasteel. Het Brasschaatse cultuurcentrum zet mee de schouders onder dit evenement.

In het midden van het grasveld speelden vercsheidene muziekverenigingen en koren een dele van hun repertoire. Tussendoor gaf ook Laetitia De Gruyter een demonstratie op alpenhoorn ten beste. Ook de Gezinsbond, Femma en Ifang maakten van de gelegenheid gebruik om hun werking aan het publiek te tonen.

In een kring rond de centrale tent toonden de Brasschaatse kunst- en cultuurverenigingen een selectie van hun werken.

“We hebben alles iets meer compact opgesteld dan de vorige keren. Dat maakt het ook gezelliger voor de bezoekers”, zegt schepen van Cultuur Karina Hans (N-VA).

Het Brasschaatse cultuurcentrum had uiteraard een centrale plaats op het grasveld. “We hebben onze programmatie voor het komende seizoen met veel zorg samengesteld. Er is voldoende variatie. Zowel bekende namen als jonge nog onbekende talenten passeren de revue. Dat maakt dat de ticketverkoop zeer vlot verloopt. We raden de mensen aan om tijdig te reserveren want een paar optredens zullen vlug uitverkocht zijn.”

Gelukkig bleef het droog, maar kort voor aanvang bleek het toch nodig de tentjes iets steviger in de grond te verankeren, want een windstoot blies er enkele weg.