Europese pilotes komen samen op vliegveld

Op 6 juni 2015, over deze onderwerpen: Sport

Op het militair vliegveld van Brasschaat kwamen gisterenmiddag zo'n vijftien vrouwelijke piloten en hun partners samen. De pilotes zijn afkomstig uit tien verschillende Europese landen. De Fly-In Belgium Federation of European Women Pilots (FEWP) organiseert de dag om de pilotes ervaringen te laten uitwisselen. Het evenement vindt voor het eerst in ons land plaats en vierde haar twintigste verjaardag op het oudste militaire vliegveld van België: dat van Brasschaat. "We durven zelfs te zeggen dat dit het oudste vliegveld van Europa is", vertelt voorzitter van de Koninklijke Aeroclub Jan Thiers. "Het vliegveld bestaat al sinds 1910. Dat we de dames uit verschillende landen hier mogen ontvangen, is een eer." Na de toespraak van schepen Adinda Van Gerven (N-VA), trokken de dames naar het Arboretum in Kalmthout. Vandaag bezoeken ze het Legermuseum in Brussel, waar ze de luchtvaartafdeling bekijken. Morgen vliegen enkele piloten een toertje rond Brasschaat. Daarna keren ze, al dan niet met het vliegtuig, naar huis.