Wijk Kaart wint zesde editie Jan en Alleman

Op 27 augustus 2018, over deze onderwerpen: Burgemeester, Jan & alleman
De Kaart wint 6e Jan & Alleman

Er was heel wat volk opgedaagd voor de zesde editie van Jan en Alleman, het feest van titelvoerend burgemeester Jan Jambon (N-VA). Jambon liet een tijdje op zich wachten vanwege de gebeurtenissen in Spa, waar een politieagent om het leven kwam na een schietpartij.

Toen Jambon aankwam, was de interwijkencompetitie in volle gang. Deze keer was het de wijk Kaart die met de eer ging lopen. Kapitein van de wijk Goele Fonteyn was bijzonder tevreden. “Veel dank aan Xena Erauw die het alweer schitterend deed op het onderdeel Zang. Zij is een talent waarvan we later nog gaan horen.”

Vandaag maakt de Brasschaatse N-VA bekend wie in de plaats komt van Koen Verberck, de huidige waarnemend burgemeester die half september de overstap maakt naar de privé. Verberck zal niet meer voorkomen op de kandidatenlijst voor de gemeenteraadsverkiezingen van 14 oktober. Het partijbestuur zocht iemand van buiten de politiek.