Vierde kunstgrasveld voor Dragons Brasschaat

Op 9 november 2016, over deze onderwerpen: Burgemeester, Sport
Inhuldiging 4e kunstgrasveld voor HKC Dragons

Vrijdag 28 oktober werd het vierde kunstgrasveld bij de Dragons officieel ingehuldigd. Voorzitter Hans Borstlap is niet weinig trots: "Onze club is de enige in België die beschikt over 4 kunstgrasvelden. Het veld is aangelegd i.s.m de Vlaamse Overheid en de gemeente. Er zij in deze nieuwe kwaliteit tal van voetbalvelden aangelegd in België, maar slechts één hockeyveld en wel hier in Brasschaat. Het veld is vervaardigd uit ASBF-nylonvezel. DOMO staat in voor een proffesionele kwaliteit, het water wordt langer vastgehouden, waardoor de bal een betere snelheid krijgt. De onderlinge samenwerking met de gemeente , Stadsbader en alle andere instanties was fantastisch. In mei is er gestart met de werken en we waren perfect tijdig klaar voor de competitie. Voorheen behoorde dit veld toe aan de Baseball, die club is intussen verhuisd naar het militair domein met ook daar een gloednieuwe infrastructuur. Onze club groeit enorm en juist daarom zijn we zeer gelukkig met dit 4de veld. Minister Muyters is enorm sport-minded, dit veld is ook voor een deel zijn veld. Zonder de samenwerking met de Vlaamse Overheid en steun van zijn kabinet was dit niet mogelijk geweest." Tot slot werd een gigantische (Bakkerij Manus)-taart aangesneden door minister Muyters (o.a. bevoegd voor Sport) en waarnemend burgemeester Koen Verberck.

Brasschaatse Film