The Day Before Tomorrow stelt eerste namen voor

Op 21 mei 2015, over deze onderwerpen: Cultuur

Derde editie alternatief Tommorowland

Brasschaat - The Day Before Tomorrow strijkt op 23 juli voor de derde keer neer in het park van Brasschaat. Plaats is opnieuw de weide naast het kasteel.

Het concept is drie jaar geleden ontstaan om de Brasschaatse jeugd die om verschillende redenen niet op Tommorowland in Boom geraakt, een alternatief te bieden.

"We veranderen niet al te veel aan het concept van het voorbije jaar", zegt organisator Marc Reijntjes.

"We willen evenveel bezoekers verwelkomen als de voorbije jaren.

Voor alle duidelijkheid, The Day Before Tomorrow staat volledig los van Tomorrowland. We mikken op de jongeren uit de parkgemeente, maar ook uit de ruimere Antwerpse regio. De voorbije edities mochten we namelijk heel wat jongeren van buiten Brasschaat verwelkomen."

Nieuwigheden

Er zijn wel enkele nieuwigheden dit jaar. "We zorgen voor een brede culinaire waaier met de klemtoon op gezond eten. Naast het hoofden het tweede podium komt er ook nog een zogeheten silent disco-stage.

Er is een veel bredere line-up gepland met focus op housemuziek, maar dan wel van heel commercieel tot het meer alternatieve werk", gaat Reijntjes verder.

Zesduizend jongeren

Daar waar de eerste editie nog gratis was, moet er nu worden betaald.

"We houden de prijzen wel democratisch. Voor vroegboekers, tot 30 juni, kost een ticket 5 euro.

De reguliere verkoop start dan op 1 juli en dan betaal je 7,5 euro. Tot nu toe konden we MVTTN met Anouk Matton, Makasi en Nexuz al vastleggen.

Daar komen nog wat bekende namen bij, maar die geven we pas later vrij", klinkt het nog.

Bezieler van dit Brasschaats festival is schepen van Cultuur Karina Hans (N-VA). Twee jaar geleden stelde zij voor om iets te organiseren voor de jongeren die de middelen niet hebben om naar het grote en dure Tomorrowland in Boom te gaan. "De grote grasweide naast het kasteel leek ons de ideale plek om zoiets te organiseren. Vorig jaar mochten we zesduizend jongeren ontvangen. Als het weer een beetje meezit, dan kan dat aantal zeker worden geëvenaard. Om de nodige kwaliteit te garanderen, moeten we wel toegang vragen, zij het dan erg democratisch", verduidelijkt de Brasschaatse schepen nog.