Tentoonstelling Brasschaat illustrator Alain Vester

Op 9 november 2016, over deze onderwerpen: Cultuur
Inhuldiging tentoonstelling Alain Vester

Alain Vester studeerde grafisch ontwerper aan de KASK Gent. Werkte deeltijds in een lifstyle store voor kinderen (Kidslab) en daarnaast illustreert hij kinderboeken. Zijn eindproject op school leidde tot zijn eerste prentenboek met als titel 'De Duif die niet kon duiken met tekst van Edward van de Vendel. Dit werd bekroond met de Prijs Best Vormgegeven Boek en is verschenen in Duitsland, Italië, Noorwegen, Denemarken, Taiwan en China.

Zater 29 oktober werd deze tentoonstelling feestelijk geopend. Zowel schepen van Cultuur Karina Hans als Marita VVermeulen (uitgever bij De Eenhoorn) waren vol lof over het talent van Alain. De Bib is dé plaats om dit tentoon te stellen. Het werk van Alain zorgt voor bewondereing in de ogen van groot en klein. Als kind tekende hij altijd, na zijn opleiding kwam de passie om illustrator te worden. Er is een zeer goede band tussen uitgever en auteur. Het is belangrijk dat een gemeente zo'n talent in de kijker stelt omdt Alain zeer ambitieus is. Bescheiden maar talentvol, hebt denkers en doeners, hij is een echte doener. Hij is zeer kritisch voor zichzelf en neemt soms meerdere maanden de tijd om aanpassingen aan te brengen alvorens tot publicatie over te gaan met een super eindresultaat.

Deze tentoonstelling loopt nog tot eind december in de biblioteek van Brasschaat centrum.

De naam Vester zal bij velen een belletje doen rinkelen: Daniël en Carina zijn zeer nauw verbonden met onze zustergemeente Bad Neuenahr Ahrweiler. Carina nam jaren geleden het voorzitterschap over van wijlen Frans Bellens.