Succesvolle café-avond brengt jongeren samen

Op 27 mei 2023, over deze onderwerpen: Jong N-VA Brasschaat

Zaterdagavond vond het eerste evenement van Jong N-VA Brasschaat plaats en het werd meteen een geslaagde avond. Onder het genot van een drankje kregen jongeren de kans om hun stem te laten horen en duidelijk te maken wat hen aanbelangt. De café-avond, met als speciale gast Jeroen Bergers, nationaal jongerenvoorzitter van Jong N-VA, bracht een enthousiaste groep jongeren op de been.

In de gezellige setting van de Remise werden de jongeren verwelkomd met open armen. Het evenement bood de gelegenheid om met elkaar in gesprek te gaan en te discussiëren over de recente politieke ontwikkelingen. De aanwezigen hadden een goede babbel en de sfeer was energiek en inspirerend.

Het hoogtepunt van de avond was de speech van Jeroen Bergers, die het Vivaldibeleid aan de kaak stelde en tegelijkertijd de studententournees met Bart De Wever over 'Woke' prees. Zijn woorden wisten de aanwezigen te motiveren en aan te zetten tot verdere politieke actie en dialoog. Bergers benadrukte het belang van jongerenvertegenwoordiging en moedigde de aanwezigen aan om op te komen voor hun mening en hun stem te laten horen.

Het succes van het evenement reikte verder dan alleen betrokkenheid en dialoog, het boekte ook concrete resultaten. Verschillende jongeren toonden hun enthousiasme door zich aan te melden als nieuwe leden van de lokale jongerenpartij. Dit getuigt van het politieke bewustzijn en de vastberadenheid van Brasschaatse jongeren om een verschil te maken in hun gemeenschap. Deze positieve ontwikkeling is des te opmerkelijker gezien de algemene desinteresse in de politiek, met name onder jongeren. In een tijd waarin politieke betrokkenheid vaak als laag wordt beschouwd, laat dit evenement zien dat de jongeren in Brasschaat juist gemotiveerd zijn om hun stem te laten horen en actief deel te nemen aan het politieke proces.

De succesvolle café-avond met Jeroen Bergers heeft een nieuwe impuls gegeven aan de politieke betrokkenheid van jongeren in Brasschaat. Het heeft niet alleen een bruisende discussie op gang gebracht, maar ook nieuwe leden aangetrokken die zich willen inzetten voor positieve verandering. Dit evenement markeert het begin van een veelbelovend hoofdstuk voor Jong N-VA in Brasschaat. Een vervolgevenement is in de maak.

Volg Jong N-VA Brasschaat nu ook op Instagram voor updates over toekomstige evenementen.