Gemeente vernieuwt kazerne brandweer en magazijnen [FOTO'S]

Op 25 april 2019, over deze onderwerpen: Burgemeester, Openbare werken
polyvalente aanhangwagen

De gemeente Brasschaat begint met de samenvoeging van de twee nu nog gescheiden gemeentemagazijnen. Ook de brandweerkazerne wordt uitgebreid en gemoderniseerd.

Burgemeester Jan Jambon (N-VA) kon na jaren wachten eindelijk het goede nieuws brengen. “Dit dossier sleept al aan sinds 2014. Er is in die periode een en ander misgelopen. We hebben de samenwerking met de toenmalige architecten stopgezet. Nu is het eindelijk zover”, zegt Jambon.

“Het gemeentemagazijn op de Ploegsebaan wordt helemaal naar De Mortel verhuisd. Daar bevindt zich ook de brandweerkazerne. Naast de bestaande gemeenteloods wordt een nieuwe geplaatst. Daarvoor werd de luifel al deels afgebroken. De nieuwe is bestemd voor onder meer de voertuigen. We gaan ook regenwater recupereren”, zegt schepen van Openbare Werken Goele Fonteyn (N-VA).

Het gemeentebestuur zal nog bekijken hoe de vrijgekomen ruimte op de Ploegsebaan zal worden ingevuld. “Tegelijk wordt de brandweerkazerne aangepakt. Het administratieve gedeelte blijft bewaard. Er komt een tweede voertuigenhal en er komen ook kantoor- en ontspanningsruimtes. We hopen deze werken over twee jaar klaar te hebben”, zegt Fonteyn.