Gemeente investeert 20.000 euro in St.-Jozefkapel

Op 27 januari 2016, over deze onderwerpen: Cultuur
Sint-Jozefkapel in Brasschaat

De gemeente zal dit jaar fors investeren in de Sint-Jozefskapel. Al jaren wordt er nochtans gevreesd dat de gemeente, na d' Oude Pastorie en de Rozenhoeve, ook nog de Sint-Jozefskapel zou verkopen om het NAC (Nieuw Administratief Centrum), een project van maar liefst acht miljoen euro, te financieren. Onterecht dus, zo blijkt.

De kapel wordt al jaren gebruikt door het cultureel centrum voor onder andere tentoonstellingen. "Ons standpunt is nog altijd het behoud van de Sint-Jozefskapel", bevestigt cultuurschepen Karina Hans (N-VA). Meer nog: de gemeente gaat zelfs tienduizenden euro's investeren voor de renovatie van de kapel. "De laspartijen aan de inkom zullen vernieuwd worden", gaat Hans verder. "Die kosten lopen op tot 10.000 euro. Ook worden de deuren die vijf centimeter openstaan , en dus niet echt duurzaam zijn, eruit gehaald en vervangen door een schuifdeur. Ook dat kost zeker 10.000 euro. Verder worden ook nog de sokkels opnieuw geschilderd en wordt er een nieuwe bank geplaatst."

De kapel blijft dus voorlopig in het bezit van de gemeente. "Er zijn ook nog geen plannen met het OCMW-gebouw, maar de cultuurraad wordt op de hoogte gebracht van zodra er ontwikkelingen zijn."

Bron: Het Laatste nieuws - KCS