Afbraak en nieuwbouw of grondige renovatie

Op 16 februari 2019

De coalitie van N-VA en Open Vld wil deze legislatuur werk maken van het Louis De Winterstadion in het gemeentepark. Het is nog niet duidelijk of het stadion wordt afgebroken of dat er een grondige renovatie zal plaatsvinden.

Er zijn alleszins dringend werkzaamheden nodig om de veiligheid van de gebruikers en bezoekers te garanderen. “We hebben met onze technische diensten een lijst gemaakt van wat eerst moet gebeuren. Dat gaat over elektriciteitswerken en werken aan de ventilatie. In maart gaan we met het schepencollege in conclaaf en zullen we de knoop doorhakken: renovatie of afbraak en nieuwbouw. We gaan eerst ook nog de kostprijs van de verschillende mogelijkheden laten berekenen”, zegt schepen van Sport Adinda Van Gerven (N-VA).

Het stadion is hoe dan ook dringend aan herstel toe. Het is alvast de bedoeling van het gemeentebestuur om het stadion meer multifunctioneel te maken.

In het Louis De Winterstadion speelt KFC Brasschaat. Deze club speelt in tweede provinciale. De kantine wordt uitgebaat door de atletiekclub Break. Die houdt de trainingen op de kunststofpiste met zes banen rond het voetbalveld. Naast het voetbalveld bevindt zich de schietstand van wipschuttersclub Sint-Sebastiaenen. Die deelt samen met de Petanqueclub Hemelhof een kantine.