500.000 euro om sporthallen te verbeteren

Op 12 juni 2018, over deze onderwerpen: Sport
sporthal

Brasschaatse scholen krijgen een Vlaamse subsidie van bijna 500.000 euro om de sportinfrastructuur te verbeteren en open te stellen voor sportclubs. Het gaat over vier sporthallen.

Het grootste deel van deze subsidies, 230.000 euro, gaat naar de sporthal van het Koninklijk Technisch Atheneum aan de ­Martouginlei. Die wordt volledig gerenoveerd. De sporthal wordt na de schooluren veel gebruikt door sportclubs. “We hebben met de school afgesproken dat de niet-ingevulde uren via een online systeem worden aangeboden. Ook de ruimte die door FitClass wordt ingenomen wordt aangepakt en vergroot”, zegt schepen van Sport Adinda Van Gerven (N-VA).

De school had zelf al offertes gevraagd voor de renovatie van het dak. Ook de vloer wordt vernieuwd. “Wij nemen zelf de kosten voor de nieuwe verwarming op ons. We starten met 'Sport na School'. Daar zitten enkele nieuwigheden bij zoals mindfulness”, zegt directeur Peter Goedemé.

Extra kleedkamers

“Naast de volledige renovatie van de sporthal van het KTA worden ook de sporthallen bij GIBO Driehoek en GIBO Mariaburg aangepast. Bovenop de kleedkamers van de sporthal van GIBO Driehoek worden extra kleedruimtes gebouwd. Ook de sportvloer van het Sint-Michielscollege wordt gerenoveerd”, voegt schepen van Patrimonium Dirk de Kort (CD&V) er nog aan toe. “Ik ben zeer blij dat we met deze subsidies de sporthallen sterk kunnen verbeteren. Niet alleen de leerlingen maar ook de sportclubs en verenigingen zullen er wel bij varen.”