Bermen Ploegsebaan verdienen geen prijs

Op 2 januari 2016, over deze onderwerpen: Mobiliteit

Er is kritiek op de aanleg van 23 parkeerplaatsen in de berm van de Ploegsebaan. Oppositiepartij Brasschaat 2012 vindt dat die het straatbeeld niet ten goede komen. "We gaan hier geen schoonheidsprijs winnen", beseft schepen van Mobiliteit Sevenhans.

"Ze hebben de parkeervakken aangepakt, maar aan de bermen hebben ze niks gedaan", vertelt de fractievoorzitter van Brasschaat 2012, Steven Broos. "Het straatbeeld is verschrikkelijk. Zo werden de nieuwe parkeerplaatsen aangelegd in zwarte dubbelklinkers, zijn er oude parkeerplaatsen in grind en in kasseien en sommige parkeerplaatsen worden beschouwd als privé-parking met afsluiting. Ook het bermgroen is zo verschillend dat je niet kan spreken van een evenwichtig straatbeeld."

"Het straatbeeld is niet wat het zou moeten zijn", reageert schepen Luc Sevenhans (N-VA). "De mobiliteitsambtenaar en ik hebben de straat afgewandeld. Dit moet in zijn geheel worden bekeken bij een volledige heraanleg."

Wat de parkeerplaatsen betreft heeft de gemeente gekozen voor verharding. "Er passeert daar te veel vrachtvervoer om op de straat te parkeren", gaat Sevenhans verder. "Dit moest dringend aangepakt worden in afwachting van een heraanleg."