Alleen parkeren op verharde bermen

Op 12 augustus 2015, over deze onderwerpen: Mobiliteit

Wie auto op zachte berm zet, krijgt boete

Brasschaat - De gemeente Brasschaat is volop bezig met het verharden van een aantal bermen om het parkeren er mogelijk te maken. Op de onverharde bermen mag niet meer worden geparkeerd.

Het is een hele discussie geweest.

De coalitie N-VA/CD&V wil de groene bermen in Brasschaat groen houden. "En dat kan niet als we toelaten dat er wordt geparkeerd op die onverharde bermen. Maar we weten ook wel dat er straten zijn die te smal zijn om in twee rijrichtingen op de straat te parkeren. Daarom zijn we van start gegaan met het verharden van de bermen", verduidelijkt schepen van Mobiliteit Luc Sevenhans (N-VA).

Flyers

"Deze verhardingen vormen het sluitstuk van een heel actieplan.

We zijn natuurlijk niet onmiddellijk gaan verbaliseren. Eerst werden er flyers onder de ruitenwissers van de fout geparkeerde wagens gestoken. Daarna zijn we begonnen met het opnieuw inzaaien van stukgereden bermen.

In deze laatste fase worden nu sommige bermen verhard om er het parkeren mogelijk te maken.

Op deze manier slagen wij erin de bermen in onze gemeente mooi groen te houden. In het verleden lagen die er soms echt schandalig bij", voegt de mobiliteitsschepen eraan toe. De werken worden uitgevoerd door de sociale werkplaats AWB.