IJsdouche voor ­burgemeester op 'zijn' feest

Op 22 augustus 2014

De eerste editie werd vorig jaar gewonnen door de wijk Maria-ter-Heide. Onder leiding van burgemeester Jan Jambon worden sportproeven zoals touwtrekken, straatvoetbal, sumoworstelen, petanque ... afgewisseld met optredens van lokale 'wijk'vedetten die op zoek gaan naar de titel 'Ster van het Park'. Een jury van 'Bekende Brasschaatenaars' mag aan hen punten geven, maar ook aan de prestaties van een reeks hobbykoks die nieuwe streekgerechten zullen klaarmaken. De kennis van de gemiddelde inwoner wordt dan weer getest in de wijkenquiz. Met de opbrengst van deze dag wordt de vzw Centrum Sociale Hulp gesponsord, die fondsen inzamelt om peperdure prothesen voor de kleine Audrey te kunnen kopen zodat ze kan schrijven en knutselen zoals elk kind. Daarnaast moet burgemeester Jambon ook zijn duit in het zakje doen van de 'ice bucket challenge', die de spierziekte ALS onder de aandacht van de media brengt en via het internet hypet. N-VA-voorzitter Bart De Wever kreeg al een ijskoude emmer water over zich heen en daagde zijn collega-burgemeester en fractieleider in de kamer uit om hetzelfde lot te ondergaan. Zondagnamiddag om 15.30 uur zullen we weten of de burgemeester de uitdaging aandurft. (mgk) www.janenalleman.be