Bar Bras-île zet zich schrap voogekter WK-

Op 12 juni 2014

Proactio, dat intussen ook al vier keer instond voor de organisatie van het Winterdorp, plantte naast Sportoase een heus voetbaldorp neer met alles erop en eraan. Proactio kon de beste papieren voorleggen om dit evenement te mogen organiseren.

"Er waren voor de locatie natuurlijk nog andere mogelijkheden, zoals bijvoorbeeld het Armand Reusensplein", zegt burgemeester Jan Jambon (N-VA). "Maar het Brasschaatse gemeentebestuur wilde de mogelijke overlast daar liever vermijden. In Proactio hebben we een prima partner gevonden en ook de locatie lijkt ons het meest geschikt. We hebben trouwens ook goede ervaringen met hen bij de organisatie van het Winterdorp", stelde Jambon (N-VA).

Alle 39 wedstrijden van het WK in Brazilië worden in het Brasschaatse gemeentepark op een groot scherm van 19 vierkante meter uitgezonden.

Er is een tribune die plaats biedt aan 2000 toeschouwers. Voor 50 euro heeft de voetballiefhebber een abonnement voor alle wedstrijden. Wie een dagkaartje koopt, betaalt 3 euro, maar als de Belgen die dag spelen, is dat 10 euro. De openingswedstrijd op donderdag 12 juni tussen Brazilië en Kroatië is gratis. Voor de dames is de toegang op de woensdagen 18 en 25 juni eveneens gratis.

"Tijdens de avonden dat er geen voetbal is, wordt er een film vertoond.

De geïnteresseerden konden kiezen uit een lijst. De films die werden gekozen zijn Mamma Mia, Grease en The Great Gatsby. Ze zijn te zien op respectievelijk 27 juni en 3 en 10 juli. Ook de Ronde van Frankrijk en Wimbledon komen tussendoor aan bod. De prestaties van onze Rode Duivels en de weersomstandigheden zullen zeer belangrijk zijn voor de ambiance", zegt Philippe Wauters van Proactio.

Sportveldjes

De voetballiefhebbers kunnen tussen de wedstrijden door zelf een balletje trappen op kleine veldjes. Er zijn ook volleybalveldjes voorzien. Voor de kleinsten is er de Kids Beach. Uiteraard kunt u er ook eten en drinken.

Betalen doet u met jetons, die u aan een automaat kunt kopen.

Op het overdekte zonneterras kunnen bezoekers genieten van een mojito. Na de wedstrijden zorgen dj's voor een afterparty. Voor wie het allemaal een beetje te veel wordt, zijn er enkele hangmatten om te bekomen.

Het voetbaldorp sluit iedere avond de deuren om 1u.

Bar Bras-île