Het Huis van het Kind opent een Speelbabbel

Op 4 april 2014

"Het is de bedoeling dat ouders naar hier komen met hun jonge kinderen. De kinderen kunnen spelen terwijl de ouders ervaringen kunnen uitwisselen," vertelt schepen van gezin, Karina Hans (N-VA). De speelbabbel komt er via een nieuw Vlaams decreet. "Iedere gemeente moet een Huis van het Kind hebben. Dat hoeft geen fysiek huis te zijn. Huis van het Kind moet alle partners die iets doen met het gezin bundelen onder één organisatie. Die moeten dan kijken wat er nog ontbreekt in de gemeente. In Brasschaat was dat een ontmoetingsplaats, dat wilden we opvangen door de speelbabbel," zegt Wendy De Cuyper van de opvoedingswinkel. Het volgende dat het Huis van het Kind wil realiseren is een hulpcentrum voor jongeren met problemen. "Momenteel moeten ze daar nog voor naar Antwerpen gaan en op de wachtlijst staan of hoge prijzen betalen in de privé. Dat gebrek willen we op korte termijn opvangen," vertelt hij.

Huis vh Kind