Trajectcontrole Sint-Jobsesteenweg boekt gewenst resultaat

Op 13 januari 2014

"Een absoluut goed resultaat voor dit pilootproject. De ANPR-camera's doen wat ze moeten doen. Ook technisch werkt alles zoals het hoort", reageert burgemeester Jan Jambon (N-VA) op de cijfers die de politie van Brasschaat meedeelde. Het pilootproject in Brasschaat werd ingevoerd in samenwerking met buurgemeente Brecht. Volgens Jambon kan het gebruik van de ANPR-camera's nu alleen maar toenemen. "In ons bestuursakkoord staat dat wij alle afritten en invalswegen naar Brasschaat willen voorzien van ANPR-camera's. Dat wil zeggen zes camera's op sites rond de gemeente en één in het centrum. Een extra toepassing van trajectcontrole kan eventueel nog op één plaats want hiervoor heb je een lang stuk weg nodig. Maar een bijkomende mogelijkheid is de steenweg richting Kalmthout. Voor deze camera's ben ik in overleg met onze buurgemeenten omdat die camera's meestal op de grenzen staan. De meeste buurgemeenten, zoals Antwerpen en Schoten, staan achter het idee en het werkt kosten delend", besluit de burgemeester. In Schilde wordt alles in het werk gesteld om vanaf februari ANPR-camera's te plaatsen op de Houtlaan.