Burgemeester zet vrouwen aan fornuis en laat senioren petanquen

Op 17 mei 2013

Voor de organisatie van Jan en alleman tekent Carl Huybrechts. "Op de Hemelweide voor de Hemelhoeve wordt een groot tentendorp opgesteld.

Daar houden we iets als Spel zonder grenzen. De verschillende Brasschaatse wijken nemen het tegen elkaar op in een reeks fysieke en creatieve proeven. We gaan de wijk Centrum in Noord en Zuid splitsen zodat we aan acht wijken komen", verduidelijkt Huybrechts.

Voor de fysieke proeven werd geopteerd voor een mountainbike, touwtrekken, streetsoccer, een lattenrace, sumoworstelen, luchtkarabijnschieten en petanque. Verder zijn er de creatieve proeven. Hier komen een kaarttoernooi, een kook- en een zangwedstrijd aan bod. Doorlopend is er een quiz op het hoofdpodium.

Iedereen moet meedoen

"Het is de bedoeling dat alle leeftijden en geslachten aan bod komen.

Zo is de petanque voor de senioren.

De kookwedstrijd wordt gehouden door de vrouwen maar ze moeten van drie verschillende generaties zijn. We zullen acht keukens opstellen.

Voor de zangwedstrijd mikken we op jongeren tussen 14 en 20 jaar.

In de verschillende wijken kunnen vooraf preselecties worden gehouden.

De quiz zal meer ludiek zijn en vooral over Brasschaat gaan", vervolgt Huybrechts.

In elke wijk is er al een verantwoordelijke gekozen. Deze moet zijn team trachten samen te stellen. Dat bestaat uit maximaal zestig leden.

Alle opbrengsten gaan naar een goed - Brasschaats - doel. "Het is de bedoeling er een echt volksfeest van te maken.

We willen de wijken een nieuwe dynamiek bezorgen en de mensen op deze manier dichter bij elkaar brengen.

Veel zal natuurlijk afhangen van het weer, daarom kozen we voor 25 augustus", voegt burgemeester Jan Jambon (N-VA) er nog aan toe.
www.janenalleman.be