Gemeente plant een hele reeks openbare werken in 2013

Op 8 januari 2013

In het voorjaar van 2013 wordt de Prins Kavellei in het centrum van de gemeente aangepakt. Het deel tussen de Mortelbeek en de Bredabaan wordt heraangelegd. Ook aan de riolering zal worden gewerkt.
"In de zomer van 2013 gaan we riolering aanleggen in de Helena Thyslei. De bewoners hebben zich uitgesproken tegen een verharding van de weg, maar riolering moet natuurlijk wel worden aangelegd", vervolgt de schepen.
"Een derde belangrijk dossier is de omgeving rond het Sint-Michielscollege.
Daar pakken we eerst de riolering in de Ternincklei aan. De bewoners hebben al laten weten dat ze tevreden zijn over het verkeer daar.
Het einde van de Zwaantjeslei, die doodloopt op het college, krijgt een pleinfunctie", licht De Kort toe.
Het leeg-de Rietbeemden
In de wijk Het leeg-de Rietbeemden krijgt de riolering een grondige onderhoudsbeurt. "We hebben een inspectie laten uitvoeren en de staat van de riolering er slechter aan toe is dan we hadden verwacht. Voor die buurt moeten we ook een mobiliteitsplan uitvoeren", vindt de schepen voor openbare werken.