Zorg dat je gezien wordt!

Op 14 november 2019, over deze onderwerpen: Mobiliteit
Zorg dat je gezien wordt

De Brasschaatse meerderheidspartijen N-VA en Open VLD slaan de handen in elkaar: “we willen de scholier bewust maken van het belang van fluorescerende kledij en goede verlichting. De goed zichtbare fietser willen we graag belonen met een dikke duim.

In het bestuursakkoord van N-VA en Open VLD wordt veel aandacht besteed aan verkeersvriendelijke schoolomgevingen en schoolroutes (duidelijke signalisatie, dynamische verkeersborden zone 30, enz…). Via het project Route2school hebben we de knelpunten op onze schoolroutes geïnventariseerd en gaan we aan de slag om deze knelpunten weg te werken met quick-wins.

We investeren ondertussen ook in fietspaden: deze worden zo comfortabel mogelijk, liefst in asfalt en ontdubbeld, aangelegd (deze legislatuur o.a. in de Voshollei en Augustijnslei). Tot slot werken we ook aan het sensibiliseringsluik via onze VIB-campagne (Very important Brasschatenaar – Verkeersveilig in Brasschaat).

Nu het 's morgens later licht wordt en het in de namiddag ook veel sneller donker is, willen we de zwakke weggebruiker ook wijzen op het belang van een goede verlichting én het dragen van fluo. Het dragen van fluo lijkt niet sexy, maar kan mee het verschil maken. Een fietser zonder fluo wordt in het donker nauwelijks gezien. Dat maakt deze foto onmiddellijk duidelijk.

De goed zichtbare fietser belonen we graag letterlijk en figuurlijk met een dikke duim.

Daarom delen N-VA en Open VLD op donderdagmorgen 14 november tussen 7.30u en 8.30u fluohoezen en dikke duimen uit aan de voorbijfietsende jeugd!  Je kan ons vinden op de Lage Kaart ter hoogte van het Laiterieke en op  het kruispunt Baillet-Latour-Donksesteenweg ter hoogte van Ludgardis.

Zorg dat je gezien wordt!

Namens N-VA- en Open VLD-bestuur