Weyts investeert € 112.515,55 in Brasschaatse scholen

Op 23 december 2019, over deze onderwerpen: Onderwijs
Weyts

Vlaams minister van Onderwijs Ben Weyts (N-VA) investeert € 112.515,55 in het Gemeentelijk Instituut, de gemeentelijke basisschool in Mariaburg en Mater Dei Heide in BRASSCHAAT. Het geld wordt gebruikt voor de renovatie van de verwarmingsinstallaties in de gemeentelijke scholen en de verwijdering van asbest in Mater Dei Heide. “Deze investering is heel welkom”, zegt Inez Ven, bevoegde schepen van onderwijs, van N-VA-BRASSCHAAT. “Vlak voor Kerst is dit heel goed nieuws voor alle leerlingen en leerkrachten van de 3 Brasschaatse scholen”.

Wie wil investeren in onderwijskwaliteit, moet ook investeren in de kwaliteit van de gebouwen van ons onderwijs. Dat is precies wat Vlaams minister van Onderwijs Ben Weyts (N-VA) doet.

“Hier is echt nood aan”, zegt Inez Ven. “De scholen leveren fantastisch werk, maar kunnen deze stevige financiële impuls zeer goed gebruiken. Goed nieuws voor de hele gemeente”.

In totaal voorziet minister Weyts deze regeerperiode maar liefst een half miljard euro voor schoolgebouwen. “N-VA-Brasschaat is heel blij dat de minister ook denkt aan onze scholen”, besluit Inez Ven.