Werken parking 'groene hoek' van start

Op 4 mei 2016, over deze onderwerpen: Mobiliteit
Groene hoek

De werken aan de nieuwe parking aan Hemelakkers/Oude Baan, ook wel eens de parking 'groene hoek' genoemd, zijn van start gegaan. In totaal komen er 52 nieuwe parkeerplaatsen. Er zouden 14 bomen blijven staan.

"We hebben alle bomen individueel bekeken en alleen de bomen die evenwichtig zijn, een mooie kruin hebben en die een streling voor het oog zijn, zullen we laten staan", zegt schepen van Mobiliteit Luc Sevenhans (N-VA). "Dat is een weloverwogen keuze die we hebben gemaakt en die voldoende draagkracht heeft bij de bevolking. Ik kijk zeker uit naar de realisatie van de parking, maar versta me niet verkeerd: ik wil zeker niet alle bomen in onze gemeente uitroeien." Oppositiepartij Brasschaat 2012 had graag meer bomen weerhouden gezien. "Ik maart vorig jaar was er nog een grote actie om de parking tegen te houden", zegt fractievoorzitter Steven Broos. "De oorspronkelijke zestig voorziene parkeerplaatsen werden daardoor teruggebracht naar 52. De groene hoek zal dus groener blijven dan oorspronkelijk voorzien."