Sportendreef afgesloten vanaf september

Op 18 april 2015, over deze onderwerpen: Mobiliteit, Sport

De Sportendreef in het Park van Brasschaat wordt vanaf september voor een stuk afgesloten voor verkeer. Dat moet de veiligheid van de overstekende leden van de hockeyclub Dragons verbeteren. Enkel de hulpdiensten hebben dan nog toegang tot de Sportendreef.

"Het is daar een onveilige situatie", zegt schepen van Mobiliteit, Luc Sevenhans (N-VA). "De Dragons hebben verschillende velden en de spelers moeten zich vaak van het ene veld naar het andere veld verplaatsen, waardoor ze de baan moeten oversteken. Vroeger werd er al gewerkt met een tijdelijke opstelling, maar telkens met een tijdelijke vergunning die de Dragons mochten afsluiten. Vanaf september worden er wegneembare paaltjes geplaatst op het stuk dat zich tussen de speelvelden bevindt. Die paaltjes werken met een speciaal sleutelsysteem. Op die manier kunnen de hulpdiensten de Sportendreef te allen tijde betreden", aldus Sevenhans. Wie vanuit de Hemelakkers komt gereden, moet parkeren op de parking tegenover het oude baseballveld. Kom je van de andere richting, dan moet je parkeren aan de Ruiterhal.