Sinterklaascomité roept kinderen op cadeau te zoeken

Op 25 november 2016, over deze onderwerpen: Burgemeester
Sinterklaas en Zwarte Piet

In Brasschaat wordt alles in gereedheid gebracht om op 3 december Sinterklaas met open armen te ontvangen. Ook dit jaar wordt een heel verhaal geconstrueerd rond de komst.

De minister van Sinterklaasaangelegenheden Wilhelmus Speculosius bracht al enkele bezoekjes aan de parkgemeente. Samen met het gemeentebestuur, de Academie voor Woord en Muziek, enkele jeugdverenigingen, Kabas en de lokale middenstand wordt het verhaal opgebouwd.

“Wij zoeken een ideaal cadeau om aan Sinterklaas te geven”, zegt Wim Geysen die de rol van minister op zich neemt. “Hij deelt al jaren cadeautjes uit aan iedereen. Daarom willen wij hem nu een cadeau geven. Alle kinderen kunnen mee zoeken naar het meest geschikte cadeau. We bieden hem liefst van al een niet-materieel geschenk aan”, zegt Wim Geysen.

Intussen kunnen de kinderen de avonturen al volgen via Facebook. Er komen in totaal drie filmpjes online. Op 3 december wordt Sinterklaas 's middags al ontvangen in het winkelcentrum Patio Donk. Van daar gaat het via tennisclub Park naar het gemeentehuis. In de namiddag wordt de Bredabaan een uurtje autovrij gemaakt om Sinterklaas toe te laten naar het Winterdorp te trekken. Daar opent hij om 17u de ijspiste.

Kansarme kinderen

Op 30 november komt hij al naar Kabas. In deze afdeling van het Brasschaatse OCMW worden geschenken uitgedeeld aan kansarme kinderen. Die activiteit vindt plaats in het Koninklijk Technisch Atheneum.

Vorig jaar werden de kinderen nieuwsgierig gemaakt door de zoektocht naar de verdwenen Zwarte Piet. die nog juist op tijd werd teruggevonden. “Dit jaar zullen de Pieten ook echt zwart zijn. Hieraan dient niets te worden veranderd. Het gaat om een feest voor de kinderen”, voegt burgemeester Koen Verberck (N-VA) er nog aan toe.