Signalisatielampen afgekeurd na controle

Op 23 oktober 2015, over deze onderwerpen: Mobiliteit

De bi-flashes aan de Hoogboomsesteenweg, signalisatielampen die bestuurders moeten wijzen op een gevaarlijke bocht, zijn afgekeurd door het controleorganisme. De knipperlichten werden eind augustus geplaatst en moesten al vanaf 1 september werken. Vrijdag zes november zullen ze beide pas in werking zijn.

Keer op keer werd de activatie van de signalisatielampen uitgesteld. Eerst ging men ervan uit dat er een grondboring nodig was voor de activatie, nadien bleek dat toch niet meer nodig. "Eandis laat weten dat de lampen binnen dit en vijftien dagen in orde zullen zijn", klonk het eind september. Nu zijn de signalisatielampen dus afgekeurd door het controleorganisme.

"De installaties zijn beide afgekeurd omdat de aardingsweerstand te hoog was", legt schepen van Mobiliteit Luc Sevenhans (N-VA) uit. "Vandaag zal de firma nieuwe aardingen plaatsen. Maandag komt het controleorganisme de nieuwe paal opnieuw keuren. Van zodra de goedkeuring er is kan Eandis verwittigd worden en de installatie openstellen. Die bi-flash zal woensdag actief zijn. Maandag komt het controleorganisme de oude, gerestaureerde, paal opnieuw keuren en Eandis zal de paal aansluiten op 6 november. De installatie zal dan in dienst worden gezet."