Nooit meer wachten in het gemeentehuis

Op 29 september 2016, over deze onderwerpen: Burgemeester, Burgerzaken, Communicatie

Brasschatenaren kunnen vanaf zaterdag 1 oktober eenvoudig een afspraak plannen bij de diensten waarop zij een beroep willen doen.

Het nieuwe systeem moet snel, eenvoudig en efficiënt zijn. De Brasschatenaar kan op een online agenda (zie foto onderaan dit artikel) zelf kijken wanneer er een plek vrij is. Ook telefonisch en via de balie kan een afspraak worden geregeld.

“We proberen onze burgers een gebruiksvriendelijke dienstverlening voor te schotelen. Met het werken op afspraak weten de Brasschatenaren perfect wanneer ze waar moeten zijn. Ze kunnen een afspraak naadloos in hun eigen agenda inpassen. Op die manier worden wachttijden vermeden”, zegt waarnemend burgemeester Koen Verberck (N-VA).

Overgangsperiode

Er wordt natuurlijk een overgangsperiode voorzien. Wellicht dienen er kinderziektes te worden weggewerkt.

“We zullen de mensen altijd voorthelpen waar nodig. Het systeem is zeer gebruiksvriendelijk en flexibel. Het geeft ook altijd aan wat de Brasschatenaar moet meebrengen naar zijn of haar afspraak”, zegt Inge Coninx, diensthoofd van de afdeling burgerzaken. Wie langskomt zonder afspraak, wordt via het onthaal alsnog een tijdstip toegekend en dit in een zo kort mogelijke tijdsinterval. Lang aanschuiven is dus niet meer noodzakelijk.

De Brasschatenaar kan via de gemeentelijke website naar de knop 'maak een afspraak' gaan. “De computer doet een voorstel van datum maar die kunnen de inwoners zelf naar een ander moment verplaatsen. Als een datum of uur niet te zien is, dan wil dat zeggen dat dit moment al volzet is. De afspraak kan altijd worden geannuleerd of gewijzigd.”

Copyright © 2016 Concentra - Gazet van Antwerpen - Jan Brys

Foto-album

Hoe waardevol vond je dit artikel?

Geef hier je persoonlijke score in
De gemiddelde score is