Nieuwe toegangsweg naar school Gibo Heide

Op 3 oktober 2017, over deze onderwerpen: Mobiliteit

De schoolomgeving van Gibo Heide is door de grote drukte op de Bredabaan en de Brechtsebaan nogal onveilig. Daarom komt er een nieuwe toegangsweg. In afwachting daarvan wordt aan de huidige ingang mogelijk een schoolstraat ingevoerd.

De gemeente Brasschaat heeft enkele achterliggende terreinen aangekocht. Dat is het begin van een oplossing voor de verkeersonveilige ingang van de gemeenteschool. Nu kan er een extra ontsluiting aangelegd worden voor de school. Er is nu een verbinding mogelijk tussen de parking van voetbalclub KSOC Maria-ter-Heide en de school zelf. "We hopen dat de schoolomgeving hierdoor echt veiliger wordt. Op termijn zal de drukke en gevaarlijke oversteek aan de Bredabaan overbodig worden", klinkt het bij het schepencollege.

Oppositiepartij Brasschaat 2012 stelde voor intussen al een schoolstraat in te voeren aan de huidige schoolpoort. "We denken aan het eerste deel van Brechtsebaan, ter hoogte van de schoolingang", zegt Camilla Decleer. "Daarvoor zijn geen infrastructurele maatregelen nodig. 's Morgens en in de namiddag zou de omgeving een half uur afgesloten worden." De coalitie van N-VA en CD&V beloofde het voorstel van de oppositiepartij te bestuderen.