Nieuwe parking Brasschaat Centrum

Op 8 augustus 2016, over deze onderwerpen: Communicatie, Mobiliteit
Inhuldiging parking De Groenen Hoek

Extra parkeerplaatsen in een gemeente zijn steeds welkom ook al wordt iedereen aangemoedigd het openbaar vervoer en de fiets te gebruiken. Toch is dit niet steeds haalbaar wegens grote, zware boodschappen. Na de voorlopige parkings in de Oude Baan en de Verhoevenlei (waar binnenkort het N.AC. - Nieuw Administratief Centrum - zal gebouwd worden) was het uitkijken naar een nieuwe plaats. De hoek Hemelakkers-Oude Baan bleek de meest uitgelezen plaats in het centrum van deze parkgemeente. Het rooien van enkele bomen was voor velen een doorn in het oog maar uiteindelijk werd de vergunning afgeleverd. Donderdag 14 juli werd deze parking om 8u ’s morgens officieel geopend door minister Jan Jambon, waarnemend burgemeester Koen Verberck, schepen voor Mobiliteit & Verkeer Luc Sevenhans en tal van andere schepenen, raadsleden en genodigden. Schepen Sevenhans mocht het lint doorknippen en meteen de ruimte voor 52 voertuigen inhuldigen.
Speciaal is dat je op deze parking in de blauwe zone 4 uur i.p.v. 2 uur mag parkeren. Dit om het comfort van de klanten, middenstand en inwoners te bevorderen. De gemeente investeerde € 95.000 maar het gaat hier meer dan om een gewone parking. Het water op de parking wordt opgevangen via kolken en afgevoerd naar een naar een WADI waar het op natuurlijk wijze kan infiltreren in de bodem. Op deze manier blijft de grondwaterspiegel beter op peil en komt het regenwater niet in de riolering terecht zodat dit niet gezuiverd moet worden. Zo zie je maar, zeg nooit zomaar parking tegen een parking.
Met dank aan KMO’& de communicatiedienst Brasschaat.

Brasschaatse Film