Minister Weyts investeert in Vrije Basisschool Sint-Ludgardis

Op 10 maart 2024, over deze onderwerpen: Onderwijs

Vlaams minister van Onderwijs Ben Weyts (N-VA) investeert € 250.793 in Vrije Basisschool Sint-Ludgardis. “We bouwen letterlijk en figuurlijk aan de toekomst van ons onderwijs,” zegt de minister, “investeringen in infrastructuur zijn investeringen in de hardware van onderwijskwaliteit waar heel wat leraren én leerlingen wel bij zullen varen.”

Onderwijsminister Ben Weyts investeert deze regeerperiode in totaal 3 miljard euro in scholenbouwprojecten. Dat is nog eens 500 miljoen euro méér dan in de vorige regeerperiode. Al deze financiële steun kunnen schoolbesturen goed gebruiken voor bouw- of verbouwingswerken. Deze investeringsgolf komt ook Brasschaat ten goede.

Zo investeert onze Vlaamse minister van Onderwijs Ben Weyts via het Agentschap voor Infrastructuur in het Onderwijs (AGION) € 250.793 in Vrije Basisschool - Sint-Ludgardis in Brasschaat. Concreet gaat het om een subsidie van € 101.662,04 voor renovatiewerken aan de school. Daarbovenop is er nog een subsidie van € 149.130,91 voor de isolatie, een betere brandinstallatie en het aanpassen van de lichten.