Minister Weyts investeert € 145.352 in scholen in Brasschaat

Op 25 december 2023, over deze onderwerpen: Jeugd, Onderwijs

Vlaams minister van Onderwijs Ben Weyts investeert wederom in scholen in Brasschaat en ditmaal goed voor € 145.352. “Een investering in scholenbouw is een investering in onze kinderen en dus in onze toekomst”, zegt minister Weyts. “Goed uitgeruste klassen dragen
immers bij aan de kwaliteit van ons onderwijs.”

Onderwijsminister Ben Weyts investeerde deze regeerperiode in totaal 3 miljard euro in scholenbouwprojecten. Dat is nog eens 500 miljoen euro méér dan in de vorige regeerperiode. Al deze financiële steun kunnen de schoolbesturen goed gebruiken voor bouw- of verbouwingswerken. Deze investeringsgolf komt ook Brasschaat ten goede.

Vlaams minister Weyts investeert zo via het Agentschap voor Infrastructuur in het Onderwijs (AGION) € 145.352 in scholen in Brasschaat. Zo zal de Vrije Basisschool Mater Dei in de Zegersdreef een subsidie krijgen van € 102.025,00 voor de renovatie van het gelijkvloers van blok A. Daarnaast zal de Gemeentelijke Basisschool voor Buitengewoon Onderwijs - Leerexpert Kokoen een subsidie krijgen ter waarde van € 43.327,09 voor de afbraak, nieuwbouw en verbouwingswerken bovenop de reeds toegekende subsidie voor deze werken.

In tijden waarin de toekomst van onze jeugd centraal staat, toont deze investering niet alleen de inzet van minister Weyts voor kwalitatief onderwijs, maar ook zijn geloof in het potentieel dat schuilt in goed uitgeruste en modern aangepaste onderwijsfaciliteiten. Een waarachtige investering in de kiem van onze maatschappij, in de hoop dat elke steen die gelegd wordt, een bouwsteen wordt voor een toekomst vol mogelijkheden.