Minister Weyts investeert € 102.025 in Vrije Basisschool Sint-Ludgardis in Brasschaat

Op 29 september 2021, over deze onderwerpen: Onderwijs

Vlaams minister van Onderwijs Ben Weyts (N-VA) investeert € 102.025 in Vrije Basisschool - Sint-Ludgardis in Brasschaat. “Wij bouwen verder aan een betere onderwijskwaliteit voor onze leerlingen”, zegt Weyts.

Onderwijsminister Ben Weyts investeert deze regeerperiode in totaal 3 miljard euro in scholenbouwprojecten. Dat is nog eens 500 miljoen euro méér dan in de vorige regeerperiode. Al deze financiële steun kunnen schoolbesturen goed gebruiken voor bouw- of verbouwingswerken. Deze investeringsgolf komt ook Brasschaat ten goede.

Vlaams minister van Onderwijs Ben Weyts (N-VA) investeert zo via het Agentschap voor Infrastructuur in het Onderwijs (AGION) € 102.025 in Vrije Basisschool Sint-Ludgardis in Brasschaat. Concreet gaat het om de renovatie van vloeren, verwarmingsinstallatie, schrijnwerk, riolering. “Investeren in schoolgebouwen blijft  de komende jaren noodzakelijk voor het welzijn van onze kinderen.”, aldus Inez Ven, schepen van onderwijs.

“Goed nieuws voor de leerlingen en leerkrachten van alle betrokken scholen: zij krijgen nu betere schoolgebouwen”, zegt minister Weyts. “Wie inzet op de kwaliteit van ons onderwijs, moet ook inzetten op de infrastructuur van ons onderwijs”.