Lange rijen voor de signeersessie van Bart De Wever

Op 8 juli 2023, over deze onderwerpen: Activiteiten & Afdelingswerking, Cultuur, Lokale economie

Het was een drukke dag in de Brasschaatse Standaard Boekhandel, waar Antwerps burgemeester en N-VA-voorzitter Bart De Wever zijn boek Het verhaal van Antwerpen kwam signeren.

Het boek neemt ons mee langs 33 verhalen die de geschiedenis, de cultuur en de identiteit van de stad belichten. Van de voorhuid van Christus tot de polarisering in de pers, van een koningskandidaat tot een professor die Rubens restaureerde. Hij toont ons hoe het verleden ons kan inspireren om de toekomst vorm te geven, met zelfbewustzijn en fierheid. Het verhaal van Antwerpen is een liefdesverklaring aan de stad en haar inwoners, die samen een unieke stadsgemeenschap vormen.

Zelfs tot buiten de stadsgrenzen trekt Bart De Wever veel volk naar zich toe. De boekhandel had hekken geplaatst om de menigte in goede banen te leiden, maar het was soms moeilijk om je een weg te banen door de boekenliefhebbers. Iedereen kon na een uurtje signeren tevreden naar huis met boek of handtekening. Iedereen die een boek kocht, kreeg een persoonlijke boodschap van De Wever met de Latijnse spreuk “Historia docet” of “De geschiedenis leert ons”.