Geen sleutel nodig voor sporthal Mariaburg

Op 2 juni 2021, over deze onderwerpen: Sport

Brasschaat tilt haar digitale dienstverlening naar een hoger niveau. Met financiële steun van de Vlaamse Overheid ontwikkelde de gemeente een online reservatiesysteem voor sporthal Mariaburg.

Sporthal Mariaburg werd uitgekozen als proefproject. Omdat het reservatiesysteem ondertussen een tijdje gesmeerd loopt en de hoge verwachtingen meer dan inlost, staat het zo goed als vast dat er nog meer gebouwen mee uitgerust worden.

“Het is een perfecte manier om verschillende verenigingen op een efficiënte, veilige en duurzame manier van een gebouw gebruik te laten maken”, zegt schepen van sport Adinda Van Gerven trots.

Het systeem koppelt een online reservatie aan het openen en sluiten van het gebouw. Ook de verlichting en verwarming wordt er door aangestuurd.

Geen sleutelgat meer te bekennen in sporthal Mariaburg tegenwoordig. “De sleutels zijn vervangen door een badge of een numerieke code”, legt Cindy Salden van basketbalclub Makeba uit. “De verlichting gaat automatisch aan en uit en de sporthal is aangenaam voorverwarmd als we aankomen. Super geregeld!” “En de sporthal reserveren kunnen we vanaf volgend jaar op elk moment van de dag gewoon online regelen”, vult Nadia Vermeiren van BHC (Brasschaat Handbalclub) aan.

Momenteel maken alleen Gibo Mariaburg en enkele sportverenigingen zo van de sporthal gebruik. “Maar het is de bedoeling dat in de toekomst ook particulieren hun plaatsje online kunnen reserveren. Als het zover is, zal de gemeente het zeker aan de brede bevolking laten weten”, zegt Adinda.