Toch een beetje Tomorrowland

Op 26 juli 2013

Schepen van Cultuur Karina Hans (N-VA) bedacht de formule. "Normaal had er op deze avond een wijkconcert plaatsgevonden in Mariaburg.

Maar omdat dat wegens omstandigheden niet kon doorgaan, wilden we iets doen voor de Brasschaatse jongeren. Dankzij de mensen van Antwerpen Zingt konden we dit realiseren. Het is alleen jammer dat Tom Waes er niet kon zijn. Hij zou de presentatie op zich nemen, maar hij is in aanvaring gekomen met Koen Wauters bij hun onderling televisieduel.

Gelukkig vonden we Lynn Pelgroms van TMF Vlaanderen bereid om in te springen. Zij doet dat trouwens zeer goed", legt de schepen uit.

Beperkte decibels

De deuren gingen 's middags open en de eerste bezoekers kwamen met mondjesmaat binnen. Het aantal decibels bleef beperkt tot 95, maar dat kon de feestvreugde niet bederven.

Toen de Brasschaatse Kelly Pfaff rond 16u het podium beklom, was de wei al gevuld met een kleine tweeduizend voornamelijk Brasschaatse jongeren.

Later op de dag zwol de massa aan tot ongeveer vijfduizend festivalgangers en dat was het aantal dat de organisatoren vooraf hadden voorspeld.

"Veel mensen komen ook even een kijkje nemen uit nieuwsgierigheid.

Het is een gratis festival, dat houdt in dat velen binnenkomen en daarna terug buitengaan. Maar alles is zeer rustig verlopen. Er zijn geen echte problemen gemeld. We mogen toch niet vergeten dat alles op zeer korte tijd moest worden geregeld", zegt veiligheidscoördinator Robin Van der Linden.

Vervolg

Na deze editie is de kans groot dat dit een vervolg krijgt. "Volgend jaar willen we dit festival op het vliegveld in de Bondgenotenlei houden.

We zullen de militairen en de mensen van Natuur en Bos dan nog wel moeten overtuigen, maar gezien het succes van deze eerste editie moet dat wel lukken", besluit Karina Hans.

meer artikels en foto's