Subsidie voor investerende jeugdverenigingen

Op 24 oktober 2013

"Bij deze toekenningen gaan we telkens uit van de mate waarin de jeugdverenigingen willen investeren in energiebesparing en veiligheid.

Zo denken we bijvoorbeeld aan het plaatsen van dubbel glas", legt de Brasschaatse burgemeester Jan Jambon (N-VA) uit.

Chiro Bethanie krijgt 7137 euro om deuren te vervangen, brandveilige wanden te installeren en rookmelders te plaatsen. De Scouts van Jobertus mogen rekenen op een extra van bijna 2000 euro voor het vervangen van ramen en het plaatsen van rookmelders. De scouts van Don Bosco krijgen 7500 euro voor het vervangen van de buitendeuren en de verwarming. Voor de Jeugdbond voor Natuur en Milieu is er 2691 euro voor het aanpassen van de ingang en elektriciteitswerken. Jeugdhuis Hob Nob ten slotte vervangt klapdeuren en krijgt daarvoor 3896 euro.

"Dit is één deel van de gelden die we toekennen. Verder zijn er nog de werkingskosten, maar die worden later op het jaar vastgelegd", zegt Jambon nog.