• Header N-VA Brasschaat
N-VA Brasschaat

Stabroek wordt lid van 'De Noordertuin'

Op 13 september 2014

De Noordertuin stelde zaterdag een nieuwe gids voor waarin het militair erfgoed van de verschillende gemeenten is opgelijst. Ook het militair erfgoed van Stabroek werd reeds mee opgenomen.

'Naar aanleiding van de herdenking van de Eerste Wereldoorlog leek het ons opportuun om een uitgave te maken dat al het militair erfgoed verzamelt en lokale oorlogsverhalen weergeeft. Het boek is opgevat per gemeente. Eerst worden er een aantal opvallende verhalen, locaties en gebeurtenissen geschetst (zoals bijvoorbeeld de Antitankgracht en het smokkelgebeuren). Vervolgens volgt er een overzicht van het militaire erfgoed dat vandaag nog overblijft, zoals begraafplaatsen, herdenkingsmonumenten en bunkers, met hun adres, zodat geïnteresseerden hieraan een bezoek kunnen brengen', legt Guido Geysens, voorzitter van De Noordertuin uit.

De gids kost6 euro en is te verkrijgen via de Noordertuin van Antwerpen en de toeristische diensten in de regio.

Noordertuin

In het midden herkennen we Brasschaats schepen Philip Cools (N-VA)