• Header N-VA Brasschaat
N-VA Brasschaat

Nieuwe N-VA-gemeenteraadsleden klaar voor de job

Op 3 december 2012

Onder de nieuwe gemeenteraadsleden BV Carl Huybrechts. Huybrechts steekt niet onder stoelen of banken dat hij ontgoocheld is dat hij geen schepen geworden is, maar stelt gemotiveerd te zijn voor zijn zitje in de gemeenteraad. 'Om de gemeente van dienst te zijn bij de organisatie van een event, dien je geen schepen te zijn', aldus Huybrechts.
Het jongste N-VA-gemeenteraadslid is Greg Vloemans (26), het oudste Walter Maes (63). Koen Verberck is fractieleider en er zullen zes vrouwen en acht mannen zetelen voor N-VA.
Een van de N-VA- schepenen is Luc Sevenhans. Hij zetelt ondertussen al 24 jaar in de Brasschaatse gemeenteraad, en treedt nu aan als schepen.
Hij zal zich de volgende zes jaar buigen over mobiliteit. 'Niet alleen de Bredabaan, ook Maria-ter-Heide en de Elshoutbaan zijn knelpunten in onze gemeente. Ik wil uitzoeken of de timing van de verkeerslichten tijdens de spitsuren anders kan ingesteld worden en meer bepaald voor de Bredabaan tussen het centrum en de Zwaantjeslei wil ik nagaan of de busbaan tijdens de spits niet als een soort van spitsstrook kan ingezet worden', stelt hij.
Luc Sevenhans wordt ook schepen van informatie. 'We gaan een meer toegankelijke gemeentelijke website werken en in de Parkbode moet meer praktische informatie komen', aldus nog Sevenhans.

De burgemeester, schepenen en gemeenteraadsleden die voor N-VA zullen zetelen in de nieuwe gemeenteraad, met uiterst links voorzitter Sven Van Dongen

N-VA-gemeenteraadsleden