Gemeente maakt grof huisvuil duurder

Op 2 juli 2013

"We hebben geopteerd voor een tarief van 4 euro voor het binnenbrengen van een kubieke meter grof huisvuil. Voor twee kubieke meter betaalt men 8 euro, het laagst toegestane tarief. Op die manier willen we Igean ertoe aanzetten de weegbrug zo snel mogelijk te installeren, zodat we kunnen overstappen naar het principe de vervuiler betaalt", verduidelijkt burgemeester Jan Jambon (N-VA).

"Het is de bedoeling dat we tot een uniform tarief komen voor de hele regio. Zo vermijden we het fenomeen afvaltoerisme waarbij men grof huisvuil gaat aanbieden op de plaats waar dat het goedkoopste kan. Met gelijke tarieven kan men bijvoorbeeld naar Kapellen gaan als het containerpark in Brasschaat gesloten is."

Schepen van Milieu Dirk de Kort (CD&V) gaf nog mee dat het Brasschaatse containerpark het hoogst aantal openingsuren telt van de hele regio. "We vinden het jammer dat het zolang duurt voor de weegbrug kan worden gebruikt. Hopelijk kan dit nog in de loop van dit jaar."