Burgemeester Jan feest opnieuw met Alleman

Op 20 augustus 2014

Net zoals vorig jaar steken de organisatoren een interwijkencompetitie in elkaar. Het wordt opnieuw een moderne versie van Spel zonder Grenzen. Brasschaat neemt hiermee opnieuw de draad op van het evenement Brasschaat op Straat uit de jaren negentig.

De zeven Brasschaatse wijken zijn klaar om zich met elkaar te meten in disciplines zoals touwtrekken, straatvoetbal, een fietsrace, een lattenrace, petanque, sumoworstelen en andere. In de Ster van het Park nemen zangers en zangeressen uit de verschillende wijken het tegen elkaar op in een zoektocht naar de Brasschaatse Nachtegaal.

Er wordt ook gezocht naar de beste hobbykok van Brasschaat en een quiz moet peilen naar de kennis van de gemeente bij de verschillende wijken. Emma Lauwers, finaliste van The Voice geeft een gratis optreden als afsluiter. Voor de hongerigen staat er een grote feesttafel klaar.

Centrum Sociale Hulp

De eerste editie werd gewonnen door de wijk Maria-ter-Heide. De wisselbeker werd voor een jaar gestald in café Belle Vue. "We willen met dit feest het wijkgevoel nieuw leven inblazen. Dat is vorig jaar volgens mij goed gelukt, de mensen maakten toen al afspraken voor de tweede editie en die komt er nu aan.

We hebben het idee inderdaad weggeplukt van Brasschaat op Straat nu bijna twintig jaar geleden", zo legt de Brasschaatse burgemeester uit.

Plaats van het gebeuren is opnieuw het grote grasveld voor de Hemelhoeve.

De opbrengst gaat dit jaar naar het Centrum Sociale Hulp. Deze vzw verzamelt fondsen om peperdure prothesen voor de kleine Audrey te kunnen kopen.