Auditorium heet voortaan Theater Hemelhoeve

Op 20 januari 2015, over deze onderwerpen: Cultuur

"Het auditorium is eigenlijk een zeer gezellig zaaltje [lees: perfect acoestische zaal]. Het biedt plaats aan ongeveer 180 bezoekers, maar we hebben al ondervonden dat de naambekendheid te klein is. Daarom willen we de naam veranderen in Theater Hemelhoeve, naar analogie met de aanpalende horecazaak", zegt schepen Hans.

Hetzelfde geldt voor de twee polyvalente ruimtes die zich naast het auditorium bevinden. "Die willen we ook een andere naam geven. Nu worden die 'PRI' en 'PRII' genoemd, maar we zouden die twee ruimten graag vernoemen naar voormalige eigenaars van het kasteel, namelijk Thijs en Born."

De Kring

"Nu de gemeente ook eigenaar is van zaal De Kring in Maria-ter- Heide, kunnen we het integrale aanbod aan cultuur in onze gemeente eens opnieuw bekijken en herzien. We hebben een dossier ingediend in het kader van de Constructieve Benadering Overheidsopdrachten.

Als dat wordt goedgekeurd, dan kunnen we De Kring verder renoveren. Onze verenigingen kunnen daar democratisch repeteren. We zouden ook een programma voor de militairen kunnen uitwerken."