70.000 euro voor centrummanager

Op 3 januari 2014

"In september hebben wij ons subsidiedossier ingediend omdat wij op dit bedrag gehoopt hadden. Nu is het wel zo dat deze functie er sowieso zou komen. We hebben voorlopig enkel een deeltijds administratief medewerker die deze taken op zich nam en dat was te weinig voor de dienst. Met de Bredabaan hebben wij namelijk erg veel nood aan iemand die de touwtjes in handen neemt," vertelt schepen van lokale economie, Philip Cools (N-VA). "We zoeken iemand die bestaande projecten kan voortzetten. Zo moet Brasschaat meer op de kaart gezet worden door het promoten van ons winkelgebied maar ook door acties op touw te zetten. En niet enkel voor onze winkels willen we dit doen, maar ook op vlak van cultuur moeten veel mensen kennismaken met onze gemeente. We merken dat Antwerpen een enorme toeristenstroom heeft en we zouden die mensen ook naar Brasschaat willen trekken omdat we veel te bieden hebben. De centrummanager staat dan wel voor een aantal uitdagingen, zo kampen we met een rijk imago, waar we vanaf moeten." Later deze maand wordt de vacature uitgeschreven.

schepen Philip Cools