600 handtekeningen tegen RUP Ploegsebaan

Op 23 september 2014

"Er staat vanalles te gebeuren waar we niet akkoord mee zijn. De uitbreiding van het containerpark zal voor meer verkeer en geurhinder zorgen. Dan is er ook nog de nieuwe uitvalsbasis voor Agenschap Natuur en Bos die regelmatig met hun tractors en wagens door onze wijk zullen rijden. En dan is er nog de inplanting van het nieuwe baseballveld voor de Brasschaat Braves, wat ook nog eens voor extra verkeer zal zorgen", vertelt buurtbewoner William Vercauteren. "Daarbij komt nog eens een vrije sportzone voor iedereen, wat ook ongewenste bezoekers zal lokken. De gemeente heeft op de koop toe het openbaar onderzoek ingesteld tijdens de vakantieperiode waardoor veel mensen nu pas tot het besef komen wat er hier staat te gebeuren. We hebben daarom handtekeningen verzameld en hopen dat de gemeente zal luisteren naar onze bezwaren." In de Gecoro werden al een deel van de bezwaren weerlegd en werd een deel van het plan weer aangepast. "We houden echt rekening met de buurt. Zo hebben we de mogelijkheden van ANB en het containerpark al ingeperkt. Ook het containerpark wordt minder uitgebreid, zo behoudt de buurt zijn speelbos. Daarbij verwachten we niet dat het verkeer fors zal toenemen omdat de technische dienst van de Ploegsebaan al verdwijnt, dat op zich zal al veel verkeer weg halen. De bio-installatie komt er wel maar we verwachten geen extra geurhinder, dit project zal ook na twee jaar geëvalueerd worden", aldus schepen voor Ruimtelijke Ordening, Philip Cools. De Gecoro gaf na aanpassing een positief advies voor het nieuwe RUP en zal volgende week op de gemeenteraad komen.