31e aperitiefgesprek met Rob Van de Velde (21/09/14)

Op 22 september 2014

'Via gerichte investeringen kansen creëren voor  ondernemen, vrije tijd en een gezonde omgeving'
In een goedgevulde Lentezaal van het kasteel van Brasschaat gaf Rob Van de Velde, Antwerps schepen voor Stadsontwikkeling, ons een inzicht in het N-VA-beleid omtrent wonen, leven en werken in Antwerpen.
Hij startte met een socio-demografische schets van de sinjorenstad. Hieruit blijkt dat de uitdaging van de stad erin ligt om met beperkte middelen de toename aan inwoners met vooral lagere inkomens op te vangen. Na een schets van de huidige situatie en uitdagingen maakte Rob ons duidelijk dat N-VA het gevoerde beleid van de laatste 50 jaar moet omkeren. Op het vlak van ruimtelijke ordening moeten er betaalbare woningen bijkomen, scholen uitgebreid en grote bouwprojecten ondersteund worden. Procedures moeten vereenvoudigd en ondernemers moeten kansen krijgen om te investeren. Kortweg men moet vooruit werken. We mogen geen stilstand dulden.
Uit enkele concrete voorbeelden bleek snel dat N-VA inderdaad het roer volledig omgezwaaid heeft en al mooie resultaten geboekt heeft. Van harte proficiat aan het hele stadsontwikkelingsteam en we zouden zeggen... 'doe zo voort’

Adinda Van Gerven