Sven Van Dongen

Geboren: Merksem, 12 december 1963
Studies: GIB Brasschaat, VHTI Kortrijk 3 jaar graduaat automechanica
Werk: zaakvoerder van de Peugeot-garage-merkverdeler
Hobby's: tennis, ski, koken, moderne kunst, motorrijden
Wijk: Centrum

In Brasschaat is Sven Van Dongen vooral gekend als zakenvoerder van de Peugeot garage. In 25 jaar tijd heeft hij deze zaak van nul opgebouwd. En zo ziet hij zichzelf: als een doener. Hij is er ten volle van overtuigd dat vooruitgang niet vanzelf komt. Je moet eerst zaaien vooraleer te kunnen oogsten.
Hoewel hij hard werkt, probeert hij de laatste jaren ook meer tijd uit te trekken voor zijn gezin en zichzelf.
Hij wil niet enkel professioneel maar ook persoonlijk investeren in een zinvol leven. Sven volgt de politieke actualiteit van in zijn jonge jaren. Hij discussieert graag over politieke thema's en ergert zich behoorlijk aan de politiek correcte betutteling door de media. Daarom spreekt de rechttoe-rechtaan aanpak van de N-VA hem sterk aan. Hij deelt de visie van de N-VA op de samenleving en gelooft in haar vooropgestelde aanpak om te wegen op het beleid. In de gemeentepolitiek is hij vooral geïnteresseerd in het KMO-beleid en de ruimtelijke ordening.
Tot zijn sterke punten noemt hij zijn zin voor analyse. Hij kan essentie en details onderscheiden.

Sven heeft zich bij N-VA Brasschaat verdienstelijk gemaakt eerst als ondervoorzitter, daarna 6 jaar als voorzitter.
Sven is reeds meer dan 27 jaar gelukkig getrouwd met Inez Ven (gemeenteraadslid N-VA) en vader van drie kinderen.