Oppositie wil raadszittingen livestreamen

Op 31 januari 2019, over deze onderwerpen: Gemeenteraad

De Brasschaatse gemeenteraadszittingen vinden nu al enkele maanden plaats in het nieuwe gemeentehuis. “In deze zaal is het technisch perfect mogelijk om de zittingen live te streamen. Wij hebben dat in december met de Jeugdraad al eens uitgeprobeerd en dat was een aangename ervaring”, zegt gemeenteraadslid Babs De Vocht (CD&V, foto).

Oppositiepartijen Brasschaat 2012 en PVDA gaan hiermee volledig akkoord. Ook Vlaams Belang is voorstander. “Op deze manier komt de oppositie meer in beeld”, zegt Dimitri Hoegaerts van Vlaams Belang.

Gemeenteraadsvoorzitter Tom Versompel (N-VA) zal in de nabije toekomst met de verschillende fractievoorzitters overleg plegen. N-VA-fractievoorzitter Walter Vermeulen en zijn collega van Open Vld Christophe Thomas reageren genuanceerd: “Bij livestreaming moeten we erop toezien dat we niet vervallen in toestanden zoals Villa Politica, waar men zo veel mogelijk in beeld tracht te komen.” (jbr)