Cultuur

theater

Brasschaat beschikt over een uitgebreid cultuuraanbod.

In de bibliotheek is er een ruime collectie van CD’s, video’s, grootletter-boeken, prentenboeken, romans, fictie, geschiedenis, kranten, magazines, enz... Als nevenfuncties is er een spelotheek aanwezig en een zadenbank. In 2014 is er een mooie jeugdafdeling geopend en in 2015 is de gedigitaliseerde zelfuitleen opgestart.

Het cultuurcentrum beschikt over een podiumzaal (theater Hemelhoeve), een tentoonstellingszaal in Antverpia en in de Sint-Jozefkapel, een evenementenzaal (Ruiterhal) en twee vergaderzalen (Born en Thys) in de Hemelhoeve.

Twee grote evenementen zijn deze legislatuur opgestart, namelijk het DJ festival The Day Before Tomorrow en Brasschaat Klassiek.

Voor de theatervoorstellingen kan men lid worden van het cc door een vriendenpas aan te vragen.

Cultuur is een bevoegdheid van schepen Karina Hans.

Op deze pagina vindt u meer info over het cultureel leven in Brasschaat. (activiteiten, verhuur zalen, verenigingen, ticket bestellen)

Nieuws over dit onderwerp

Op 12 juni 2017, over deze onderwerpen: Cultuur

Om het dertigjarig bestaan van het Brasschaats cultuurcentrum te vieren werd Radio Modern ingehuurd. Als locatie werd gekozen voor de hangar in de Licht Vliegwezenlaan. Ongeveer 250 bezoekers daagden op, de meerderheid verkleed in de stijl van de jaren 40 en 50. Met de ondergaande zon aan het …