Cultuur

theater

Brasschaat beschikt over een uitgebreid cultuuraanbod.

In de bibliotheek is er een ruime collectie van CD’s, video’s, grootletter-boeken, prentenboeken, romans, fictie, geschiedenis, kranten, magazines, enz... Als nevenfuncties is er een spelotheek aanwezig en een zadenbank. In 2014 is er een mooie jeugdafdeling geopend en in 2015 is de gedigitaliseerde zelfuitleen opgestart.

Het cultuurcentrum beschikt over een podiumzaal (theater Hemelhoeve), een tentoonstellingszaal in Antverpia en in de Sint-Jozefkapel, een evenementenzaal (Ruiterhal) en twee vergaderzalen (Born en Thys) in de Hemelhoeve.

Twee grote evenementen zijn deze legislatuur opgestart, namelijk het DJ festival The Day Before Tomorrow en Brasschaat Klassiek.

Voor de theatervoorstellingen kan men lid worden van het cc door een vriendenpas aan te vragen.

Cultuur is een bevoegdheid van schepen Karina Hans.

Op deze pagina vindt u meer info over het cultureel leven in Brasschaat. (activiteiten, verhuur zalen, verenigingen, ticket bestellen)

Nieuws over dit onderwerp

Op 4 augustus 2017, over deze onderwerpen: Burgemeester, Cultuur

In één van onze vorige edities maakten we het eerste Schlagerfestival in Brasschaat reeds bekend. Om dit nog eens extra onder de aandacht te brengen had wnd. burgemeester Koen Verberck samen met Park-FM een grandioos idee. We bouwen het kantoor van Koen voor enkele uren om tot radiostudio om van …