Woordje van de burgemeester

Op 28 augustus 2017, over deze onderwerpen: Burgemeester, Cultuur
burgemeester Koen Verberck

Beste Brasschatenaren,
Beste bezoekers van ons kermisweekend,

Waarom vliegen zomers steeds zo snel voorbij? Allicht omdat je geen moment tijd hebt om je te vervelen.

En ook in 2017 was dat zo. Elf dagen feest voor onze Nationale Vlaamse Feestdag, Brasschaat Klassiek met een prachtig walsen tangobal, The Day Before Tomorrow met een recordaantal bezoekers, het eerste Vlaamse schlagerfestival op het kerkplein, de sportieve strijd tussen de Brasschaatse wijken op het feest van Jan & Alleman. En dan waren er nog de vele straatfeesten, speelstraten en wijkconcerten die garant stonden voor fantastische ontmoetingen tussen buren. Brasschaat is en blijft een gemeente waar iedereen aan zijn trekken komt.

Het kermisweekend is de traditionele afsluiter van de zomer. We vliegen er nog één keer in om de zomer mooi af te sluiten. Op 3 september vieren we 40 jaar Dorpsdag met als thema “Was het nu ’70, ’80, ’90 of ‘00”. Ik herinner me nog één van de eerste Dorpsdagen als kleine jongen, toen ik als kindergemeenteraadslid mee de Dorpsdag mocht openen. Dit jaar ben ik trots om dit opnieuw te mogen doen als burgemeester, want de Dorpsdag van Brasschaat daar kijkt iedereen naar uit.

Geen plekje zal nog vrij zijn op de Bredabaan en omliggende pleinen. Vergeet vooral niet een bezoek te brengen aan de vele standen van onze plaatselijke verenigingen en sportclubs.

Een dikke merci ook aan het dorpsdagcomité, aan de gemeentelijke administratie en arbeiders die ook tijdens het kermisweekend fantastisch werk verzetten om voor ons allen een prachtige sfeer te garanderen.

Tot slot mijn dank aan de verschillende organisaties en verenigingen die belangeloos hun steentje bijdragen aan het kermisweekend. Zonder jullie geen feest!

Ik wens u alvast een onvergetelijk kermisweekend en kijk er naar uit om jullie allemaal opnieuw te ontmoeten na een onvergetelijke zomer!

Koen Verberck
Burgemeester