Werken Rozenhoeve stilgelegd omdat vergunning ontbreekt

Op 12 januari 2017, over deze onderwerpen: Burgemeester, Ruimtelijke ordening
Rozenhoeve

De werken aan het dak van de Rozenhoeve liggen al een tijdje stil omdat er geen vergunning voor de werken werd aangevraagd. Openluchtopvoeding (OLO) kreeg het gebouw in erfpacht van de gemeente en moest volgens het contract de werken aan het dak laten uitvoeren, maar vergat de nodige vergunningen aan te vragen.

De stedenbouwkundig inspecteur Vlaanderen liet in een e-mail aan Open Brasschaat weten dat OLO werd aangemaand de werken te staken en zich tot de gemeente te wenden om na te gaan of een regularisatie mogelijk is. Maar voorzitter Yves Heylen vraagt zich af hoe een regularisatie mogelijk is. "Het Ruimtelijk Uitvoeringsplan Rozenhoeve zit nog in zijn ontwerpfase en er is nog geen bestemmingswijziging kunnen gebeuren. Daarbij is de overdracht van het pand nog niet gebeurd en is het pand dus nog van de gemeente."

Waarnemend burgemeester Koen Verberck (N-VA) weerlegt die uitspraak. "Wij zijn eigenaar van de Rozenhoeve, maar hebben het gebouw in erfpacht gegeven aan OLO. Er staat ook duidelijk in het contract dat OLO de werken moet laten uitvoeren. Na contact tussen OLO en de bouwheer werd er onderling beslist om de werken vrijwillig te staken tot de nodige vergunningen in orde zijn. Die vergunningen worden met zekerheid in orde gebracht, de werken worden nu alleen even uitgesteld."